úvodní stránka  |  o nás  |  kontakty  
RIDICI JEDNOTKY DIAGNOSTIKA ŘÍDÍCÍCH JEDNOTEK
Ceník  


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Systém pro kompletní diagnostiku řídících systémů automobilů Autocom ADP186 Kit





 

Diagnostický systém Autocom ADP186 je koncipován jako sestava skládající se z komunikačního rozhraní a diagnosticko-informačního software. Je určen především pro neznačkové autoservisy nebo autoservisy značkové, které chtějí mít možnost servisovat i automobily jiných značek. Ovládací program disponuje rozsáhlou databázi AES (Auto Expert System), která obsahuje schémata zapojení a obrovské množství paralelních protokolů (hodnot pro diagnostiku paralelním měřením). AES lze na přání rozšířit o informační systém Tolerance Data (schémata zapojení, umístění jednotlivých komponent včetně jejich popisu, hodnoty jednotlivých veličin měřitelných na automobilu apod). Pomocí sériové diagnostiky (OBD) je možné číst a vymazávat chybové kódy uložené v paměti řídících jednotek, sledovat hodnoty v reálném čase a provádět aktivace komponentů. Paralelní diagnostikou lze fyzicky kontrolovat signály v jednotlivých elektronických systémech. Zobrazování údajů, hodnot i oscilogramů, jakož i obsluha, se realizuje s využitím běžného stolního počítače či notebooku.
Práce se systémem je jednoznačně orientována na autoservisní praxi. Komunikační rozhraní je velmi jednoduché, tzn. že obsluhující mechanik nemusí mít hluboké znalosti z oblasti výpočetní techniky a přesto je s pomocí systému schopen najít závady v elektronice vozidla, přesně identifikovat příčinu a najít místo závady (vadný komponent, vodič apod.). Komunikace se systémem probíhá v českém jazyce.

Sériová diagnostika:
Přístroj zde plní funkci čtečky chybových kódů, kdy je možné vyčítat z řídící jednotky uložené chybové kódy, které lze následně vymazat. Dále lze sledovat hodnoty v reálném čase, aktivovat některé komponenty, případně provádět kódování apod. Podporovány jsou všechny běžné komunikační formáty, včetně EOBD.

Paralelní diagnostika:
Klíčovou funkcí diagnostiky pomocí ADP186, která dává systému náskok před ostatními běžně dostupnými systémy na našem trhu, je měření paralelní diagnostikou. V praxi to znamená, že mechanik připojí k řídící jednotce kabelový adaptér dle diagnostikovaného vozidla a v programu zvolí, zda-li nechá systém provést autodiagnostiku nebo bude sám provádět měření "step-by-step". Mechanik postupuje dle pokynů zobrazovaných na displeji a systém okamžitě vyhodnocuje, zda jsou hodnoty veličin jednotlivých pinů v povoleném rozsahu. To může v praxi znamenat výraznou časovou úsporu oproti samotné sériové diagnostice.

"Ground" test:
Další z funkcí paralelního měření je tzn. "ground test“ nebo-li test jednotlivých kostřících bodů. Toto zdánlivě nepodstatné měření je velmi důležité zejména u automobilů, které jsou v provozu více jak pět let nebo vozů po havárii, neboť špatné ukostření může mít rozhodující vliv na výsledné hodnoty jednotlivých měření.

"Road" test:
Velmi důležitá funkce systému pomáhající odhalit závady projevující se pouze za jízdy vozidla. Řídící modul je připojen za jízdy k vozidlu a zaznamenává měřitelné veličiny do paměti. Po ukončení testu se připojí k počítači, kterým se načtené hodnoty v paměti zobrazí.

AES – Auto Expert System
Obsáhlý systém hodnot jednotlivých veličin, schémata zapojení a nápověda pro diagnostickou práci, vztažené vždy k jednotlivému typu vozidla.

Multimetr & Osciloskop
V přístroji je vestavěn 4-kanálový osciloskop s multimetrem pro zjišťování hodnot a průběhů signálů a to buď v automatickém režimu při paralelním měření nebo manuálně pomocí externích sond jako u klasického osciloskopu. Ve zmíněném automatickém režimu lze zadat pouze číslo pinu řídící jednotky, následně pak vybrat požadovanou veličinu, která se ihned objeví na displeji.

 

Software je licencován na 1 kalendářní rok, během kterého má majitel přístup k upgradům uvolněným výrobcem (3x ročně).
Po skončení licenčního období je doporučeno licenci prodloužit, aby byla zachována kontinuita obnovování databáze. Systém však, na rozdíl od některých konkurenčních systémů, zůstane funkční po vypršení licencovaného období i v případě, že není licence obnovena.

 



Obsáhlá databáze pokrývá následující uvedené značky vozů (řazeno alfanumericky):
Alfa-Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Daewoo, Daihatsu, Ferrari, Fiat, Ford, FSO, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lamborghini, Lancia, Lexus, Lotus, Maserati, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Nissan, Opel/Vauxhall, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, SEAT, Škoda, Smart, Subaru, Toyota, Volkswagen a Volvo.

Databáze je neustále aktualizována. Kompletní aplikační list je možné stáhnout zde.

Druhou podstatnou devizou je přístup ke všem dodávaným kabelům pro paralelní diagnostiku bez nutnosti je vlastnit. Za tímto účelem je zákazníkům k dispozici možnost zapůjčení jednotlivých kabelů prostřednictvím Cable-CLUBu. Využitím této služby získává servisní organizace možnost diagnostikovat prakticky jakýkoliv automobil pokrytý systémem AES bez vynaložení velkých nákladů na pořízení připojovacích kabelů, adaptérů apod.

ADP 186 je nenáročný na počítačové vybavení, minimální doporučenou konfigurací je:
- operační systém Windows 98 a vyšší
- procesor 800MHz a vyšší
- COM port RS232
- CD-ROM mechanika
- 128MB operační paměti
- 250MB volného místa na pevném disku
- rozlišení obrazovky 800x600 bodů při 256-ti barvách
- tiskárna

Z uvedené specifikace je patrné, že ani po stránce obslužného počítače nejsou potřeba žádné investice. Software lze provozovat prakticky na jakémkoliv stávajícím stolním počítači (příp. notebooku), který dnes nechybí v žádném autoservisu zabývajícím se automobilovou diagnostikou. Možností je bezdrátové připojení k PC přes Bluetooth.

Základní provedení obsahuje:
jednotka ADP186, OBD-II/EOBD kabel, 1-62 pólový a 63-124 pólový kabel pro připojení paralelních kabelů, kabel pro připojení k PC RS-232, USB kabel, 2 měřící sondy, napájecí kabel, software ve verzi platné k datu nákupu, licence pro následující 1 rok a kufřík.


 




Cable-CLUB
Služba pro majitele diagnostického systému AUTOCOM, která umožňuje přístup ke všem dodávaným kabelům pro paralelní diagnostiku bez nutnosti je vlastnit. Paralelní kabely jsou členům klubu pronajímány dle jejich požadavků v týdenních intervalech.
Jednoznačnou výhodou tedy je možnost diagnostikovat prakticky jakýkoliv automobil obsažený v databázi AES, jehož řídící jednotku lze připojit pomocí dostupných kabelů a adaptéru. To vše bez nutnosti investice do nákupu těchto pro práci nezbytných prvků.

Přístup k pronájmu kabelů mají majitelé přístroje ADP 186 s platnou licencí.

Půjčovné kabelu / adaptéru ... 1/10 z jeho ceníkové ceny / týden


K vozům, které nejsou vybaveny diagnostickou zásuvkou OBDII / EOBD lze dokoupit následující sériové kabely:
kód popis
900200650
900200651
900200652
900200653
900200654
900200655
900200656
900200657
900200658
900200659
900200917

Audi/VW (2+2 póly)
MB Sprinter (14 pólů)
Opel (10 pólů)
Peugeot / Citroën (3+2 póly)
Peugeot / Citroën (30 pólů)
Renault (11 pólů)
Saab (10 pólů)
Fiat (3 póly)
BMW (20 pólů)
Mercedes-Benz (38 pólů)
Napájecí kabel (nutný pouze pro kab. 653 a 657)

900200319

Sada OBD kabelů (650 – 659 , 917)

29.300,-
900200660

F.V.V,. pro blikající kódy Volvo, Ford a VAG




Paralelní kabely:
kód popis
900200500
900200501
900200502
900200503
900200504
900200505
900200506
900200507
900200508
900200509
900200510
900200511
900200512
900200513
900200514
900200515
900200516
900200517
900200518
900200519
900200520
900200521
900200522
900200523
900200524
900200526
900200527
900200528
900200529
900200530
900200532
900200533
900200535
900200536
900200538
900200550
900200552
900200570
900200571

15-pólový kabelový adaptér
25-pólový kabelový adaptér
35-pólový kabelový adaptér
38-pólový kabelový adaptér Saab/VW
42/54-pólový kabelový adaptér Toyota
55-pólový kabelový adaptér
56-pólový kabelový adaptér Multec
60-pólový kabelový adaptér Ford
60-pólový kabelový adaptér Volvo
64-pólový kabelový adaptér Nissan
64/76-pólový kabelový adaptér Toyota/Mazda
68/45-pólový kabelový adaptér VW
70-pólový kabelový adaptér Saab
76-pólový kabelový adaptér Nissan
86-pólový kabelový adaptér Volvo
88-pólový kabelový adaptér Motronic
52-pólový kabelový adaptér Mitsubishi
80-pólový kabelový adaptér VW/Audi
64-pólový kabelový adaptér VAG
64-pólový kabelový adaptér Multec
104-pólový kabelový adaptér Ford
55-pólový kabelový adaptér Fenix
42-pólový kabelový adaptér Toyota
64-pólový kabelový adaptér Fiat
90-pólový kabelový adaptér Volvo/Renault
121-pólový kabel V.A.G. (diesel)
84-pólový kabel Mercedes Benz
96-pólový kabel V.A.G.
121-pólový kabel Saab (diesel)/Opel
134-pólový kabel MB/BMW/Alfa Lancia/Fiat/VAG Bosch
112-pólový kabel PSA
2x38-pólový kabel Fiat/GM
128-pólový kabel Volvo/Renault/Peugeot
36-pólový kabel Rover
120-pólový kabel Volvo (včetně demont. nástroje)
56-pólový kabelový adaptér pro klimatizace Volvo
12+39-pólový kabelový adaptér pro klimatizace Saab
35-pólový kabel ABS Teves MkII/Bosch
55-pólový kabel ABS Teves MkIV


Ukázka software:
 

základní obrazovka
 

sériová diagnostika
 

paralelní diagnostika
 

osciloskop

AES - popis pinů řídící jednotky

AES - schéma zapojení



© 2024 Jaroslav Štemberk - AUTOSERVA
stemberk@autoserva.cz, tel: 261 215 394


1.10.2024 Nové aku utahováky od výrobce BETA ve slevách

AKČNÍ sady nářadí, kufry, dílenské vozíky

akce Beta 2024

závazné podmínky pro zpracovávání osobních údajů v Autoserva dle GDPR

12.2.2016 Kit pro detekci úniků v systémech vozidel UV lampa NOVINKA v Akční zaváděcí ceně za poloviční cenu konkurenčních výrobků

cejchovaný pneuhustič se schválením ministerstva dopravy pro měření ve stanicích STK

Pro úsporu Vašich spotřebních nákladů brousíme na speciální profesionální brusce frézky k odvrtávačkám bodových svárů v kvalitě jako nové za cenu 130,- Kč bez DPH





 
 
Napište nám