|
Firma Slift Hebezeug GmbH (SRN) patří k předním světovým
výrobcům dvoupístových hydraulických zvedáků. Vyrábí je ve velkém počtu
provedení a s nejrůznějším příslušenstvím.
V principu pak mají tyto zvedáky 3 základní komponenty:
- zvedací jednotku (válec s pístem, stejnoběžné propojení, hydraulický
agregát, ovládací skříň),
- zvedací/nosnou konstrukci (různá provedení),
- instalační kazetu nebo rám.
Zvedák může také mít vestavěný přídavný zvedák pro uvolnění kol vozidla nebo
samostatný přídavný zvedák pro stejný účel. Dvoupístové hydraulické zvedáky
mají v provozu velmi vysokou spolehlivost a dlouhou životnost. Mohou se
používat i v mokrém prostředí. Ve spuštěném stavu, ať už na podlaze nebo
zapuštěné do úrovně podlahy, nepůsobí v prostoru dílny rušivě. Prostě lépe
než zvedáky s pevnými sloupy. Oproti standardním např. dvousloupovým
zvedákům potřebují dvoupístové zvedáky menší plochu a znamenají vždy značnou
úsporu místa.
Vynikající uplatnění nalézají tyto perfektní zvedáky zejména na stáních
běžných oprav, v karosárnách, na stáních přímého příjmu, inspekčních
stáních, stáních, kde se provádí měření geometrie kol, ale i v mycích boxech
a někdy i v pneuservisech. Pro většinu vozů vyhovuje pro opravárenské
využití rozteč pístů 1350 mm a pro karosárny spíše 2300 mm. Pro některé malé
nebo terénní automobily je však žádoucí rozteč menší. Lze to provést při
montáži zvedáku nebo kdykoliv později a to až o 300 mm. Existuje ovšem i
nákladnější provedení, kdy se standardní rozteč nastavuje dle potřeby
elektricky.
Dvoupístové zvedáky Slift se instalují do ocelových, vodotěsných kazet. Dle
provedení pro zdvih 1900, 1800 i 800 mm a pro rozteč pístů 1350 a 2300 mm.
Kazeta se osadí do výkopu na podbetonované dno, vyrovná vodováhou a postupně
obsype betonem. Ke kazetě je přivedena trubka Js 50 pro přívodní/ovládací
vedení. Ve vrchní části kazety je osazovací rám. Ovládací skříňka se umístí
do požadovaného místa na stěnu.
Firma Slift nazvala ucelenou řadu dvoupístových hydraulických zvedáků
označením Duett.
Typ R má velmi univerzální využití pro všechny druhy oprav, ale také
pneuservis apod. Má zvedací konstrukci tvaru písmena H s nastavitelnými
rameny, za příplatek s pryžovými špalky.
Na přání lze dodat i jiné podložky, příčné traverzové podpěry pro terénní a
dodávkové automobily, osvětlení, dálkové ovládání apod. Výška konstrukce
zvedáku ve spuštěném stavu nad podlahou je dle provedení jen 50 mm. Nosnost
činí zpravidla 3,0 t.
Typy KX, KKX, K, K4 a KK jsou určeny hlavně pro opravy lehkých užitkových
automobilů/ transportérů i terénních vozů a také pro karosárny.
Typ KX má velkou rozteč pístů (2300 mm). To je třeba příkladně v
karosárně, kde pod nadzvednuté vozidlo potřebujeme podsunout rovnací
stolici. Výška nad podlahou ve spuštěném stavu je 120 mm. Nosnost dle
provedení 2,8 až 5,0 t.
Obdobou typu KX je typ KKX. Rozteč pístů je ale upravena na 1350 mm.
Nosnost 3,0 t a 5,0 t.
Provedení K má velkou rozteč pístů (2300 mm) a pro kombinaci s
rovnací stolicí v karosárně je ještě výhodnější než typ KX. Má totiž
dvojnásobně stavitelná ramena. Výborně se na něm zvedají větší dodávkové
automobily/transportéry nebo mikrobusy. Konstrukční výška nad podlahou je
dle provedení 120-150 mm. Nosnost 2,8 a 4,0 t.
Obdobné je provedení K4 s nosností 4,0 a 5,0 t.
Typ KK má obdobné provedení jako K, ale rozteč pístů je zmenšena na
1350 mm. Vznikne tak univerzální zvedák zejména pro zvedání dodávkových
automobilů, mikrobusů, obytných vozidel apod. Má třídílná výsuvná ramena.
Výška nad podlahou je 120-150 mm.
Typ A se vyznačuje 2 nájezdovými plošinami, na kterých zvednuté
vozidlo stojí. Plošiny mají délky 3800 a 4400 mm, šířku 600 mm. Mohou být ve
spuštěném stavu na podlaze nebo zapuštěné do úrovně podlahy. Druhá
alternativa ale znamená, že ve zdvižené poloze zůstávají v podlaze
prohlubně. Typ A je ideálním pro přímý příjem, inspekční stání, příp. stání
pro měření geometrie kol (v modifikaci s fixačními stojinami). Nosnost 3,2 a
4,0 t.
Typ Maestro je zcela špičkovou kombinací dvoupístového plošinového
zvedáku s integrovaným přídavným hydraulickým zvedákem. Ten může mít různá
provedení zvedací konstrukce (R, KK, KKX). Délka plošin je 3800, 4400 a 4600
mm. Zvedák může mít na přání podlahové nebo zapuštěné provedení, úpravu pro
měření geometrie kol, osvětlení, vývody el.proudu a stlačeného vzduchu,
pracovní plošiny kolem zvedáku a mnoho dalších úprav. Aby u zvedáku
zapuštěného do úrovně podlahy nezůstávaly po zvednutí v podlaze prohlubně,
může být vybaven automatickým vyrovnáváním na podlahovou úroveň. Tato
speciální vyrovnávací konstrukce je ale poměrně nákladná (řádově 180 tisíc
Kč a více). Zvedáky řady Maestro se dodávají s nosností 3,0 a 5,0 t.
|