|
Frézování ventilových sedel
speciálními nástroji Neway je nejenom jednoduché, ale také daleko přesnější,
rychlejší a hospodárnější než broušení nebo dokonce frézování starými
ocelovými frézami.
Základem frézovacích nástrojů jsou frézovací hlavy a v nich 3-5
wolframkarbidových nožů o délce 7,9 -19,0 mm. Tyto nože jsou v drážce hlavy
posuvné a mají nejčastěji úhel 45°, případně 46° či 31° (frézovací hlavy) a
60°, příp. 75° a 15° (korekční hlavy, upravující šířku sedla v dolní i horní
části).
Středem hlavy prochází náboj, ke kterému je hlava uchycena závrtným šroubem.
Do náboje se nasouvá příslušný rozpínatelný/stavitelný vodicí čep. Jeho
průměr se volí dle průměru vodítka nebo vedení ventilu v hlavě válců.
Houževnaté wolframkarbidové nože opracovávají sedla bez nejmenší změny tvaru
či úhlu. Jakékoliv následné zabrušování odpadá a nesmí se také provádět.
Jedinou sadou frézovacích nožů se opraví cca 3000 tvrdých ventilových sedel.
Dodávají se tedy jednotlivé frézovací nástroje, ale v nabídce jsou i značkové
sady (Škoda, Lada, VW/Audi, Mercedes-Benz, Fiat, Ford, Opel, Peugeot,
Renault, Mazda, atd), případně kombinace několika značek (např. Škoda-Lada). Ty pak pokrývají
všechny motory dané značky, ale jsou pochopitelně dražší, přičemž některé
hlavy/piloty se využijí jen zřídka. Případně lze objednat tzv. univerzální
sadu pro sedla např. 30-45 mm nebo 24-45 mm. Jako příklad lze uvést tyto
sady:
Kompletní přehled + ceník hlav / pilotů Neway ve formátu MS Excel je ke stažení
zde. |
|